söndag 13 maj 2012

Trädgårdssöndag

 Det blev bara en trädgårdsdag den här helgen. 
Igår kom det regnskurar hela hela dagen. En del med hagel.
 Så här har det sett ut en längre tid utanför växthuset. Under allt ogräs finns plattor...
 Nu har jag fått fram dem igen. Usch, så det växer!
Nu ska jag sätta fram utemöblerna här. Innan ogräset tar över igen.
 Jag håller också på att renovera min lilla köksträdgård. Ogräset tog över där också.
Jordgubbsplantorna har fått komma upp från marken för att det ska bli lättare att plocka.
Tre lastpallar på höjden med en pallkrage på. Duk i den för att jorden ska stanna kvar.
 Brädor behandlade med järnvitriol satte vi runt.
En annan trädgårdsdag ska jag fortsätta med fler pallkragar.

19 kommentarer:

Happy Doris sa...

Ogräs är ett otyg! Det är ju så tråkigt att rensa, men ack så fint det blir efteråt :)

Jättefin bild på din fina collie! Jag har också haft en hund som hette Mitzie. Och det var en border collie. Älskar hundar!

Kram Jonna

Lena sa...

Oj, vad du slitit med ogräset!

Så fiffigt du anlagt jordgubbslandet, tror jag ska sno idén och ha jordgubbar på min (blivande)lilla altan. Jag har ju fantastiska jordgubbsplantor på kollo!

Kramar

Annelis hantverk sa...

Åhh så mycket jobb men det blir ju fint sen! Tråkigt med så mycket regn.
Otroligt vackra blommor du visar här nedan!
Kram!

MARIES FOTO sa...

Snyggt när ogräset kom undan! Kram Marie

Myran sa...

Vad fint det blev på uteplatsen! Skulle också behöva göra en raid på min altan.

Marianne sa...

Jobbigt att utföra men å så fint det blir!:)
Bra idé att ställa pallkragarna på lastpallar istället för direkt på backen:)
Ha de gott!
Marianne

Hjärtruds Stuga sa...

Oj vilket jobb du gjort. Blev så fint. Smart med upphöjda odlingsbänkar, bra för ryggen.

Ha en fin vecka.

Kram Karin

annika sa...

Men vilket slitjobb du har gjort. Så fint det blev.. Tänk att ogräset kan ta över så där. Det är bra med pallkragar.

Ha en bra start på veckan.

Kram

Irené sa...

Vilket jobb du gjort med ogräset... men så fint det blev! Och praktiskt med pallkragarna i "rätt" arbetshöjd, det vore nå't att ta efter:-)
Ha nu en bra kommande vecka/ Irené

Solstrimmor sa...

Vilket jobb du gjort med plattorna! Stel i ryggen idag kan jag tänka! När man väl kommer igång med måste-projekten så är det riktigt roligt... som fönsterputsning tex, som jag måste fortsätta med idag! Resultatet är belöning nog!

Hoppas din vecka blir bra!
Kram Eva-Mari

X sa...

Vad duktig du varit och så fint ni fått på innergården!

Härligt med växtkraften i pallkragarna=)

Kram Lussan

Anonym sa...

Åh vad fint det blir och så smart att sätta pallar under kragarna, då går det inte åt lika mycket jord och det är lättare att få tag på lastpallar än vad det är att få tag på pallkragar;) Smart;)

Önskar dig en härlig start på veckan
Kram

Kia sa...

Oj, var det så mycket plattor under!! Men nu syns dom bra. : )
Jag ska rensa min gång upp mot huset, är inte lika mycket som hos dig men det gäller att hålla efter annars tar de över. Ja, nån dag ska jag göra det, vet bara inte vilken? : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Gunilla sa...

Oj oj så mycket slit !!! Hoppas att det som inte ska växa där tar hänsyn till allt arbete du/ni lagt ner.... Kram från Gunilla

Anna Stenberg sa...

Vilken fin trädgård ni har!!! Anna

Hanna sa...

så fint.
Nu fungerar äntligen min gamla blogg, så Välkommen att titta in, om du vill.
Kram
Hanna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så mycket trädgårdsarbete du har fått gjort. Och fiffigt ett lyfta upp plantorna sådär med lastpallar.

Hoppas du har haft en fin start på veckan!

Pia sa...

Åååh så härligt med före och efter bilder!!!! Däe ser man skillnaden om någonstans!! Du har ju haft ett hiskeligt jobb!!!
Ta lugnt nu och sett dig för att njuta av ditt arbete!

Kraamaar!
-Pia-

Äppelblom sa...

Ett så´nt jobb med att få fram de gömda stenplattorna, men fint blev det. Det känns härligt när man har gjort ett storjobb och sedan kan beundra allt man har gjort.
Jag tar lite i taget. Idag har jag planterat 15 fuchsior.
Ha en trevlig helg!