fredag 26 februari 2016

Vad hände?

Vart tog du vägen Tiger?
Du skulle bara gå ut förra torsdagskvällen för att kissa (gammal bild)
Men du kom ju inte tillbaka...
Nästa kväll var vi riktigt oroliga. Det var snöblandat regn och blåst, inte väder för en längre promenad.

Tänkte alla hemska tankar om vad som kunde ha hänt, hade du blivit instängd någonstans, träffat på räven, grävlingarna?
Du brukar akta dig för bilar men man vet ju aldrig. Vi gick efter vägen och tittade i dikena.

Vi frågade folk omkring om de sett dig. 
Den enda som sett något var en granne som sett dig springa i full fart samma kväll du försvann. 
Var det någon som jagade dig? Eller var du helt enkelt ute och letade efter en tjej trots att du är kastrerad?
Vi la ut efterlysningar på Facebook-sidor för bortsprungna katter. Folk delade sidorna och kom med råd vad vi kunde göra. Så många som brydde sig!
Vi satte upp lappar vid busshållplatserna och i Konsum.
Efter en vecka började i alla fall jag tro att du aldrig skulle komma tillbaka. 
Jag sa till min man att nu tar jag bort den väldigt tomma kattsängen.
Men samma kväll är du hemma igen när vi kommer! 
Lite smalare, vrålhungrig, törstig och lite illaluktande. Du drack mängder av vatten.
På natten tror jag att du hade mardrömmar. Du jamade högt i sömnen i ett kör så jag fick ligga med handen på dig och du makade dig alldeles nära intill.
Nu ligger du där du ska. Önskar att du kunde berätta vad du varit med om. 
Men huvudsaken är att du är tillbaka.

22 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Gott att han är tillbaka! Katter kan ju försvinna ibland och man kan undra vad de sysslar med när de är borta.
Ha det fint!
Kram Eva

Irené sa...

Kan bara säga... jag förstår er vånda dom hör dagarna och vilken lycka att Tiger är hemma igen!

Solstrimmor sa...

Åh, så ljuvligt att han är tillbaka! Inget är som ovissheten. Har varit med om detsamma med min katt Ari för många år sen. Han var borta nästan en hel vecka. Och vi gjorde precis detsamma som ni, skrev lappar, letade och ropade. Sen en kväll satt han utanför altandörren och jamade och ville in, precis som han brukade. Åt och sov i flera dagar och ville knappt gå ut och kissa ens. Och vi tänkte detsamma som ni... var har du varit med om?

Njut av din fina kisse.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Åh, vilken vånda innan han kom tillbaka! Ja, Facebook är bra på att sprida frågor snabbt och effektivt! Någon kunde ju ha sett honom. Troligtvis har han väl varit instängd någonstans...
Strunt samma, huvudsaken är att han är hemma i trygghet. Så fint att han blev lugn av att du höll handen på honom 😍!
Stor kram, Monica

FREEDOMtravel sa...

Men stackarn! Ja, ibland är det synd att djuren inte kan prata...

Hannis sa...

När jag läste rubriken så tänkte jag: Nej!
Höll andan genom hela inlägget och andades ut när jag insåg att han är tillbaka! Härligt!
Så fick jag lite tårar i ögonen när jag läser om hur du lade handen på honom,
och han liksom flyttar sig närmare. Tryggheten i det.

Nu hoppas jag att han håller sig hemma=))
Dom är så viktiga dom fyrbenta vännerna.
Kram Hannis

House and Garden by Bia sa...

Åhhh vilken lycka !!...såg även på instagram att han kommit tillbaka ;))
Hoppas han mår bra nu ;))
Ha en fin helg med Tiger !!
Kram bia

Lena sa...

Åhhh, vilken tur att han kom hem välbehållen! Alltid en mardröm när katter "försvinner".
Kram Lena

Browneyedgirl sa...

Hoppas kissen kommer hem igen :(
Hoppas du njuter av söndag ändå. Kram

Browneyedgirl sa...

Såg nu att han var tillbaka :) Tjohoo så skönt ;)

Rost och rädisor sa...

Å, vilken kisse! Nu ser han i alla fall väldigt nöjd och tacksam ut över att vara hemma där han ligger i sin korg!
Visst kan man verkligen undra vad som hänt.
Jag hade en katt för länge sen som kom tillbaka efter ett år. Fattar inte att han kom ihåg var han bodde.
Allt gott
Anette

Unknown sa...

Underbart att er katt kom hem igen!

Det var med ångest jag läste ditt inlägg för det kanske skulle sluta med sorgebudskap.
MEN så fint att det blev ett lyckligt slut!
Ha det gott med er fina katt!
Kram

HWIT BLOGG sa...

Åhhh så härligt! Jag vet PRECIS hur orolig man är, usch! Härligt att er Tiger är hemma igen...glad!
Kram från Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han har säkert varit med om en hel
del, stackarn. Men vilken lycka för er när
han kom hem. Hoppas han hämtat sig bra.
Kramar/AM

Anonym sa...

Naw...Lille fine Tiger såååå skönt att han är hemma igen ♡ ....
/Jam & Kram!

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilken tur att han kom tillbaka! Man fäster sig mycket vid de där fyrbenta, kram

Anki sa...

Underbart att han är hemma igen! Så otroligt jobbigt när de försvinner och man inte har en aning om var de är ... ibland önskar man verkligen att de kunde berätta vad som hänt när de kommer hem.

Snäckskalsdalen. sa...

Åååå, det där har väl dom flesta kattägare varit med om, vi också, det är förskräckligt, man blir så tom, så tom och vet inte vad man ska ta sig till. Och så står dom plötsligt bara där och den glädje man upplever då är av oanat slag! Lille pissen! Och mardrömmar! Så skönt att ha honom hemma igen.
Vardagsdrama som heter duga.
Kramar till både pissen och dig!

Mira sa...

Så godt at, vakre Tiger pusen din, kom heim igjen.
fikk tårer i øynene her.

Hvem vet hva han har vert med på.

vårblomstene er gjømt under snø nå, så får vente litt til på våren.

Klem,

Unknown sa...

Tack själv! JAg kom över min hönsfobi genom att min dotter skaffade sig höns och att jag lite i taget fick träna mig i att klappa dem. Nu tar jag gärna upp dem i famnen och har lita närkontakt. De är fantastiska och det är så fint att se när de sprätter omkring med fötterna ute i gräs och jord.
Ha en fin helg! Kram
Hoppas att allt fortfarande är bra med din fina kisse!

Pernilla sa...

Vilken historia! Så skönt att han kommit hem. Men om han var så törstig måste han väl varit instängd? Åh, är så glad för er skull!
/P

Gunilla sa...

Åh...Agneta så fint du har berättat...man blir rörd...ja, tänk om djuren kunde berätta. ..så skönt att det slutade väl...❤❤❤