fredag 31 juli 2015

Semestertripp del 2

Nu kan vi inte komma längre söderut!

 Här övernattade vi också. 
Det var den enda kvällen vi satt ute och åt. Lite kyligt var det.
 Så här lång hemifrån var vi nu.
Det sydligaste!
 Skanör Falsterbo, här gick vi ned till stranden och tittade. Det var en del som badade.
 Helsingborg, Kärnan och mysig affärsgata.
Vi åt lunch i skuggan utan att frysa. 
En del glassar har det blivit.
Tänk så många olika smaker det finns. Inte lätt att välja...
Här är det citron, melon och choklad och maken tog lakrits. 
Nu var det inte så att jag alltid tog tre kulor men den här gången kunde jag inte bestämma mig.

12 kommentarer:

Monica sa...

Så välbekanta bilder för mig - så roligt att se det med dina ögon! Skanör-Falsterbo ligger bara 1 mil ifrån där jag bor, ni har säkert passerat nära här på vägen mellan Smyge och Skanör-Falsterbo! Ni kunde ju kommit inom på en fika...
Synd att Skåne inte bjöd på bättre väder, men ni har ju hunnit se en hel del i alla fall!
Vilken fin bild du har tagit från den sydligaste delen av vårt land!
Kram och trevlig helg!
Monica

Gunilla sa...

Så underbara bilder...ni får ta minnen av det vackra in i hösten....kramar till er

Gunilla sa...

Så underbara bilder...ni får ta minnen av det vackra in i hösten....kramar till er

Vardag och flärd sa...

Lakritsglass är min absoluta favorit! Skanör-Falsterbo är bara så vackert, så unikt! Helsingborg är också en trevlig stad. Ni har sett mycket fint på er tripp.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Smygehuk har jag ännu inte besökt. Det får bli nästa gång som vi styr kosan mot Skåne.
Det är kul att se att ni har haft en skön resa :)

MårsArt sa...

Där känner jag igen mig. Både i Smygehuk och i härliga Helsingborg. Ojoj så mycket roligt jag haft där...Kanske dags att åka söderut igen...Praktiskt med husbil. Man behöver ju inte fundera på var man ska sova på nätterna.
Kram
Agneta

Helena sa...

Så fin semestertripp! Vackra platser att uppleva. Helsingborg tycker jag är en fin stad. Ha en bra helg!/Kram

Hanna sa...

Trevliga semester bilder
Ha en fin kväll!
Hanna

Anonym sa...

Smygehuk är riktigt mysigt & så vackra foton ♡ ...
/Kram

millandante sa...

Det är ju så underbart att åka iväg på en semestertripp, uppleva nytt och bara vara:) Ser härligt ut! Och gott;)

Kram kram
Milla

Katta sa...

Så vackra semesterbilder du visar både i detta och förra inlägget, kram Katta

House and Garden by Bia sa...

Så fina bilder du tagit !!...tänk att det redan blivit augusti !...sommaren som inte var någon sommar egentligen...åtminstone hos oss, men nu kommer lite varmare väder framöver..tack för det !....ha en fin vecka nu!!!
Kram bia