söndag 9 december 2012

Andra advent


Andra advent. Och jag har blivit färdig med adventsljusstaken!
 Det blev plåttags på ljusen i år istället för de försvunna små hjärtanen som jag hade förra året.
 Och det blev fusksnö, prismor och glaskulor istället för mossa. 
 För här ligger min mossa. Med fastfrusen dörr.
Den syns därinne genom iskristallerna.
Det är en vacker dag idag, tolv grader kallt, sol och stilla. Isen har lagt sig på sjön.
Vi ska se om vi hittar någon mysig julmarknad att åka till.

Ha en trevlig andra advent!

21 kommentarer:

X sa...

Så vackert du gjort, önskar dig en fin andre advent;) Kram Lussan

Annes vita rum sa...

Vackert!! ha en fin dag...kramizar!

EM sa...

Vad fint! Fusksnö, det har jag inte sett tidigare. Jättefint!
Och visst är det vackert ute... nu ser jag snöovädret komma in från havet...eller missar det oss? Hoppas!
kram elsamarianne

Solstrimmor sa...

Tokigt med mossan men du är inte ensam! Här är också en fin andra advent. Hemkommen efter en promenad med hundarna, det bet i näsan idag!

Kram Eva-Mari

Monica sa...

Ljusstaken blev ju jättefin i alla fall, trots den infrusna mossan!
Här blir vi nog hemma idag, det blåser stark vind och snöar...
Ha en bra dag, kram, Monica

Tina sa...

Vad snyggt med fusksnö!

Men den äkta varan är oxå vacker när den ligger där den ska och inte yr runt eller öser ner i tid och otid.. ;o)

Marianne sa...

Fint med plåtskyltarna och fusksnö:)
Tokigt med infryst mossa! Jag hann inte hämta allt jag skulle innan snön kom, men vad gör väl det när det finns så mycket annat fint att ta till:)
Kram

mariaikos sa...

Vad fint du gjort i adventljusstaken .
Vackra bilder !
Så fint när solen lyser så snön glittrar.
Ha en trevlig andra advent.
Kram ♥

Elna sa...

Det blev jättefint trots att mossan är infryst *ler*. Här har vi klass 2 varning, det blåser och snöar.

Kram

Nilla sa...

Så fint du har gjort. Vi har varit på Sigtuna julmarknad i dag. Mycket folk och ruskigt kallt ;)
Kram

Myran sa...

Jättefin adventsljusstake. Här sitter jag och har ingen i år. Fick för mig att jag ingen skulle ha. Varför vet jag inte riktigt. Tycker de är ganska tråkiga men kanske ska jag fundera igen när ser din.
Kram och ha en fin andra advent!

Lena sa...

Ja, vilket underbart väder vi haft idag!

Fusksnö, vad är det? Fint i alla fall..

Kramar

Vardag och flärd sa...

Ja, det är så vackert nu när snön ligger så vit innan det slaskar i den! Och din adventsljusstake är också vacker!
Kram Eva

Ekenäsliv sa...

Sååå vakcert!!
Kram Anna

Anne sa...

Så vacker adventsljusstake du har..!!! Det är märkligt det där att julsakerna kan försvinna under året, det är ju inte så att de används direkt..;)

Kram

Anonym sa...

Underbara bilder ...blir såå inspirerad!!
Jättevackert :)

Önskar dig en finfin start på nya veckan vännen
Ann-Louisekram

Hanna aka Lilla My sa...

Så fin adventsstake!

Spirande grönt - sa...

Vilken fin adventsljusstake, gillar tagsen!

Ha en finfin vecka,
Rebecca

Nillis sa...

Åh så fint det blev :-) Vart hittar man fusksnö? kram

Gunilla sa...

Motljusbilden i trädgården är en riktig lyckad bild !! Vad är det för spår? Rådjur???
Kram till er...

Malin - Stjärnflocka sa...

Åh vilka härliga bilder!!!
Älskar bilden när du "kikar in" i växthuset. :)
Kram Malin