söndag 16 september 2012

Det gick inte jämnt upp

Nej, det var helt felberäknat. 
När gårdagen var slut så hade inte min att-göra-lista tagit slut på långa vägar.
 En sak som blev färdig!
 Bänken jag ville ha utanför ytterdörren! 
Gubben snickrade och jag behandlade med olja blandad med oxidsvart pigment. 
Betongskivan har han gjutit för länge sen.
På väggen satte jag "ryggkliaren" från Värmland och en annan grej som jag inte vet vad det är.
 Var på handelsträdgården och köpte ett par växter. Stod inte på listan...
Det hjälpte inte att det kom en söndag också.
Listan är ändå inte slut, jag tvättade och gick igenom foton. Men varken plank, ved eller äppelträd hann vi med.
Men det blev lite annat gjort i stället. Så kan det gå!

Ha en bra vecka!!

21 kommentarer:

Betong ute och inne sa...

Åhhh det var en jättesnygg bänk, just det att den inte var så bred, utan smal längs väggen, jättesnygg!
Ja den göra listan, den hinner man sällan vad man ska på ...

Ha en skön kväll
Kram Malin

Ekenäsliv sa...

Såååå fint vid entrén och bänken var superfin!
Ja det där känns ju igen, fast kanske är det så att man har lite för höga krav på vad man ska hinna med ibland...?
Kram Anna

skifferhuset sa...

Vilken snygg bänk, ja allt var bara så fint! Kram Iréne

Antje sa...

"Grejen" på väggen rostade man kaffebönor i förr i tiden.

Anette sa...

Snyggt med bänken och de gamla sakerna.Man ska nog inte ha för mycket på sin att-göra-lista;)
Kramar från nettan

Sincerely Susanne sa...

Hej!

Mitt första besök här - vilken mysig blogg.
Jag gillar dina fina bilder.

Jag lär återvända.

Vänliga söndagshälsningar
Susanne

Monica sa...

Bänken blev ju jättefin! Där kan man ju variera litet vad man har där efter årstid och vad man känner för!
Och så fick du ju gjort litet andra saker också! Det kommer fler helger...
Kram, Monica

Anonym sa...

Att handla lite nytt på handelsträdgården är alltid mysigt:)
Det gjorde vi också igår :)
Vilken fin och praktisk bänk ni har!
Du får ha en fin dag, här regnar det just nu.
Ann-Louisekram

bokhyllan sa...

Praktisk och snygg bänk!

Ha en fin start på veckan!

Vardag och flärd sa...

Ja, det är sällan det blir som man tänkt men det brukar ordna sig så småningom ändå!
Ryggkliaren är en häftig grej! Och fint har det blivit på din bänk!
Kram Eva

Äppelblom sa...

Så fint det blev med bänken och alla sakerna du ställt dit. Jag brukar också försöka få till lite fint vid ytterdörren, men jag får ställa mina saker på lecasten eller gamla stubbar.
Ha en fin vecka!

Raija sa...

Vad fint det blev med bänken. Tyvärr är det ofta så att man inte alls hinner det man hoppats. Men du ser ut att ha hunnit en hel del ändå.

Hjärtruds Stuga sa...

Så fint det blev med bänken. Det är väl konstigt att det alltid blir lite kvar att göra.

Ha det gott

Kram Karin

Solstrimmor sa...

Jag tycker du hinner med mycket även om inte allt hinner fixas. Du vet att det kommer ett nytt år efter det här? Njut av din fina entré nu!

Höstkramar Eva-Mari

mariaK. sa...

Vilken fin bänk!
Ja de där listorna är bra, men jag har en förmåga att skriva nya när det bara är tråkiga saker kvar att göra på den gamla listan...
Nejmen hoppsan! en ny lista! Då kan jag nog slänga den gamla!:-) Tänk vad knäpp man är;-)
kram Maria

Marianne sa...

Så fint och välkomnande! Mysigt med entréfix så där, så kul att kunna ändra efter humör och årstid:)
Ha en fin dag!
Marianne

House and Garden by Bia sa...

Vad fint det blev, gillar det rostiga o lite råa.
Betong är ju också härligt.
Ha det!
Kram!

Gunilla sa...

Åh vad ni jobbar och står i !!! Fast det blir ju resultat av det också !!Här har vi inga listor !!! Den "vassa" saken på väggen hade man till att repa bort linfröet från stjälken !!! Kram från Gunilla

Anne sa...

Hej
Första besöket här och stormtrivs. Vi flyttade också in i en gammal sommarstuga där allt vari furu, jag vet inte hur många liter vit färg jag har använt här inne..;-) Hur stort är ditt växthus undrar jag. Jag fick mitt i slutet på sommaren så jag hann inte få igång något direkt mer än de två vinrankorna jag planterade.. Har du några tips och ide'er...

Anne

Maria sa...

Det hinns nog med allt som står på din lista, inte illa för de som blir gjort.
Kramizar

Eddie Och Barnen På Bristol Academy sa...

Vilken fin bänk! :)Anna