onsdag 11 januari 2012

Då var det dags igen...

Vi hade det städat och fint över jul.
 Men redan i mellandagarna såg det ut så här! Det lilla projektet! 
Gubben skulle byta bänkskivor i köket.
 Det resulterade i en tur till IKEA och nya skåp till köksön.

Stora lådor i stället för kastrullskåp önskade han sig.
Vi hann få tillbaka alla grejor in i skåpen till nyårsafton.
 Sen har jag stått i sovrummet och målat panel till sidorna på ön. 
Det blev vit liggande i stället för pärlsponten vi hade förut. 
Och nu håller jag på och oljar skivorna.
Ja, det är läget just nu. Lite kvar att göra men sen blir det fint.

29 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser väldigt lovande ut:-)

Kramen

Solstrimmor sa...

Rörigt... det betyder ju att nåt händer! Oj, så fint det blir och jag tror nog du tycker allt är roligt!!

Vill gärna se resultatet sen:)
Kram Eva-Mari

anise sa...

Så blir det när man har ett "litet"projekt på G..alltid mer än man tror..men det ser fint ut..vi får väl se när det är klart hoppas jag..
Kram på dej
Anita

Annelis hantverk sa...

Oj så fort det gick att fixa till nytt i köket!
Ha det bra!

Vecka - Vecka sa...

Så där brukar det vara :-) Bara vi haft kalas om 1,5 vecka så ska vi också börja riva och bygga. Igen..

irene sa...

Lycka till med resten!!
Fint blir det nog!
Klem Irene

Nilla sa...

Det blir nog finfint det där. Vilken trevlig blogg du har, jag har tittat runt en del nu. Och sett att du har haft en collie, så fin hon var. Själv har jag ju en Sheltie. Jag kommer med all säkerhet tillbaka och ser hur det går med köket :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer bli väldans fint, bra med stora lådor. Och snyggt med liggande panel. Nya bänkskivor behöver vi också, kanske det blir här under året också.
Kramar
AnnaMaria

Nette sa...

Vilket härligt ryck! Bra teamwork. =)

Gunilla sa...

Säger bara compact living, när man ser det stora utrymmet på brickan !!! Men har man en skicklig hantverkare i huset så blir det ju bra !!! Kram

MARIA I KOS sa...

Det blir säkert så bra när allt är klart .
Här skulle vi behöva renovera hela köket , men det är sånt stort jobb så det känns inte som vi orkar starta med det nu...... det blir ju så rörigt när det är köket - som man behöver hela tiden .
Vårat kök är orginalet i furustil från -76 . Vill ha vitt .
Kram ♥

Sjöboden sa...

Hihi vilket kaos! Vi lever just nu utan innedörrar, inte helt lätt med en 1-åring.
Men så fint det kommer bli i köket sen ;)

kram Caroline

Pilgården-Susanne sa...

Hihi Ja vi är några som måste ställa till det...... men sen blir det fint också! Ska bli kul o se färdiga resultatet. Lyktan va jättefin, gillar det enkla och rostiga.
Kram
Susanne

Elsa och Helena sa...

Så fint det blir, smart med lådor till kastrullerna. Mina bänkskivor behöver också oljas in ser jag nu:)

KRAM Helena

Nyanser av vitt sa...

Mycket slit men så fint det kommer att bli. Ha en fin helg.
Kram Agneta

X sa...

Jag ser fram mot bilder på slut resultatet, vad duktiga ni varit!

Kram Lussan

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ja man håller sig lite i Advents tider sen brukar det braka löst igen med renoverings projekt och nedskräpning.
Ert kök kommer att bli jättefint och då är det mödan värd.
Ha en fin helg!
Kram Anette

Hälsokick sa...

Ja, det kommer bli jättefint :)

Amanda sa...

Nu är det dags att tvätta med målartvätt, så snart får jag äntligen måla! :)
Jag har inte köpt nån väggfärg än, men det lutar åt att det blir ljusgrått. Neutral och bra färg så kan jag dekorera med mer färgglada färger om jag vill det! Kul att du är intresserad av mitt lilla projekt! :)

Spännande att få se vad ni håller på med för nått också :) Jag skulle verkligen vilja ha en köksö. Det står på önskelistan ;)

Hoppas ni får en fin helg!

Kram Amanda

Monica sa...

Så duktiga ni är och så roligt att få det nytt och fräscht i köket! Kan du inte visa lite före-och-efter- bilder när det är färdigt?
Trevlig helg, kram, Nonica

Snäckskalsdalen. sa...

Din hälsning hos mig när jag inte kom åt kommentarerna kom med! Nu kan jag läsa den!
Vilket fint kök ni får! Och så vackert huset är vid entrén och en liten katt sitter och välkomnar.
Det är mysigt att få köket renoverat. Fast vårt bara är sådär 5 år drygt så känner jag ibland att ett riktigt röj hade varit på sin plats!
Agneta kram

Systrarna Hjertén sa...

Kommer ju bli supersnyggt, det vet jag! (och du ska tro mig, för numer är jag sierska)

Trevlig helg!
/Frida

Irené sa...

Härligt att se... vad ni fixar och styr!
Ha nu en skön helg/ Irené

Vita villan på höjden sa...

Hejsan!
Tack för din fina kommentar :)
vilken mysig blogg du har, spännande och se hur ert kök kommer att bli :)
Här kommer jag titta in igen!
Ha en fortsatt mysig kväll och helg!
Kram
Sara

Elsa och Helena sa...

Tack snälla, nu har jag installerat google chrome och det fungerar med kommentarerna!

KRAM:)

mariaK. sa...

Hmm...fodren och listerna ligger så bra där de ligger;-)
Jo, det var så att vi hade det också städat och fint över jul och nyår, och jag kände helt enkelt för att fortsätta ha det så!
Dörrfodrena är gamla 1800-tals, så de har åtskilliga lager med flagnande färg som först måste skrapas.
Ute är det alldeles för blåsigt och kallt för mig att stå, och inne, ja då blir det ju så där smutsigt och stökigt igen:-)
Kan ju fråga hästarna om jag kan stå och skrapa i stallgången kanske? ;-)
I vilket fall så kändes det lättare att börja fixa i vårt gamla sovrum, som ska bli mitt nya kontor! Då blir det ju bara stökigt i just det rummet :-)
Men snart...snart;-)
Ska bli spännande att se hur det går för er! Det kommer väl bilder snart?:-)
Kram Maria

Hannis sa...

Jag tror jag hade städat och fint ungefär en vecka...
Sen drog jag igång projekten igen=))
Trivs med det på något sätt.

Ska bli kul att se sen.
Tror det kommer att bli fint som 17 i köket!

Må gott/ Hannis

MårsArt sa...

Känner igen det där...först städar man ett bra tag, sedan stökar man till det på nolltid.
Ni gör alltid så fint i ert hus. Säkert denna gång också.
Det ska bli kul att ta del av den senaste förändringen.
Ha en fin dag.
Kram,
Agneta

Unknown sa...

Jaha, nu är de på gång igen! ;-)

Vilken duktig gubbe du har, det händer ju verkligen saker hos er. Härligt med lite nytt, jag får alltid sån lust till förändring kring nyår. Det går väl över kanske men just nu vill jag ändra på allt känns det som.

Ska bli spännande att se när ni är klara, jag ser att skåpet i vardagsrummet är klart. Det är väl det som skymtar bak i ena bilden? Fint såg det ut i alla fall och skönt att ha förvaring så man slipper ha så mycket framme. Lättstädat ska det vara.

Ha nu så mysigt därute på östkusten och blås inte bort!

Stoooor kram från Bönan som hittat tillbaka till Blogglandia!