torsdag 3 mars 2011

Plusgrader

Idag är det skönt ute, nästan fem grader varmt och sol. Fåglarna kvittrar vårkvitter. 
Jag har gått en långpromenad med grannen och deras hund, också en collie...
Det droppar!!
Så har jag köpt en bok om smyckestillverkning på rean och hämtat idéblad på Panduro. 
Och så har jag beställt en hel del på nätet. 
Sen har jag plockat fram gamla halsband som jag inte använder för att ta delar ifrån. 
Så nu är det väl bara att försöka!
Smältande snö, det är härligt, det!


Hoppas att ni också har en fin och solig dag!

32 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så härligt det låter! Här i söder är det bara knappt över nollan och grått! Fast vi har ju ingen snö...
Men det ska visst bli sol till helgen! Hoppas!
Lycka till med smycketillverkningen!
Kram, Monica

skifferhuset sa...

Så kul med att tillverka smycken, jag gör det emellanåt! Är så härligt med fågelkvitter och slask ute nu! Kram Iréne

Lily sa...

Visst är det härligt :)
Visserligen är här ingen sol men fåglarna, katterna bl a har fått "fnatt".
Smycketillverkning låter kul :)

Ha det gott
Kram Lily

Maria sa...

Underbart...här ligger det runt 0-2+ och mulet. Men som sagt det är på G. Kramar Maria

Unknown sa...

Så gott du har haft det idag! Lite vårkänning skadar ju inte nu ;))
Hade själv ställt in mig på sol idag på min lediga dag, men tji fick jag - det har varit mulet och grått.
Lycka till med smyckena! Du får visa sen.
Kram Allis

Anonym sa...

Lycka till med smycktillverkningen! Och soffbordet i förra inslaget blev jätteläckert!!

Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Åh vilka härliga bilder du bjuder på:) Ja visst är det härligt med takdropp hoppas bara att våren håller i sig nu. I alla fall ett tag till

Ha en skön kväll

c-designat sa...

mysigt vårväder ni har haft, vi med men dock lite blåsigt

Kia sa...

Lycka till med smyckerna!

Att låta någon annan sköta vallningen var bortkastade pengar denna gång då jag inte hade något fäste alls första milen och sen fick ställa mig i kö och valla om mitt i loppet. Men, men jag kom i mål!
/ Kia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, häromdagen stod jag i badrummet och borstade tänderna till fågelkvitter. Underbart!

Roligt med lite smyckestillverkning, det var länge sedan jag gjorde något själv. Lycka till!

Unknown sa...

Hej
Vad fint bordet blev, lite text gör mycket.
Ska du börja göra smycken, gå in här, http://www.parlguiden.se/forum.html
Ett forum som är jättebra.

Tack för din gulliga kommentar på bloggen.

Kram Maggan

Desireé | homeanddesire.se sa...

5 grader!? Tusan så skönt! :) Vi har ingen snö kvar alls, men det håller sig runt nollan... Brrr...

Ha en härlig helg!

Kram Dessi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är bland det härligaste som finns just nu, ska bli så skönt när man ser gräset. Vilken jättefin mugg du har, ser ut som en Gant-mugg.
Ha en toppenfin helg
Kramar
AnnaMaria

Jejje sa...

Spännande med dina smycken,få se vad det blir:))
dropp från taken är ju så underbart:))våren är här......
jag har nåt till dig om du vill/kram

Gunilla sa...

Idag har vi regn t.o.m det känns skönt!!!! Ska se efter i mina gamla gömmor om inte det kan finnas gamla smycken som kan plockas i delar Kram fr Gunilla

Emmas utsikt sa...

Vårsolen är väl ändå den bästa solen? Så fint bordet blev här under. Flott inspiration!

Kram
Emma

Unknown sa...

Ser trevligt ut med sol och takdropp.
Tyvärr regnar det på mig idag.
Ha en skön helg!
Camilla

AnnaHelena sa...

Ljuvligt med snösmältning! Det finns hopp!!! Gillar din mugg!

Kram // AH

Viola sa...

Tyvärr har inte solen orkat igenom molnen de senaste dagarna men i onsdags em hade´de vi underbart väder, härliga bilder du bjuder på, önskar en fin helg, KRAM

Unknown sa...

Hej
På det forumet kan du läsa mycket, har du frågor, så skriv dit, det finns alltid någon "inne" som kan svara.
Vi har alla hållit på olika länge, i början köper man på sej, tills man veta vad som är "min" grej.

Butiker att beställa från, är nog Pagoni bland de bättre och har de bästa priserna http://www.pagoni.se/

Tack för din fina kommentar.

Kram Maggan http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Unknown sa...

Oj det där ser väldigt mysigt ut. ;-)

Vi har också haft plusgrader, äntligen. *hihi*

Vad spännande att börja med en ny hobby, jag väntar mig så klart att vi får se här på bloggen vad du gjort sen.

Just gamla smycken man inte använt på åratal har ju även jag liggandes, herregud vad man samlar på sig. Smart av dig att använda delar från dem.

Lycka till nu med smyckena!

Kraaaaaaaam

Helena sa...

Låter härligt, i Dalarna blåser vi bort...Vad roligt att du gillar min ljuskrona, men du kan inte se den på Årstiden just nu för den är såld! Däremot finns en i butiken & Rose om du har vägarna förbi Täby!
Ha en trevlig lördagkväll/ Kram Helena

Snögården sa...

Hej!
Ja härligt med sol äntligen!
Smycken vad kul!!! , har aldrig provat det.

Ha en härlig kväll
Kram Anni

Mosterfi sa...

Vilka härliga bilder! Sitta i den fåtöljen med en inspirerande bok måste vara ljuvligt. Ha det gott/ Kram Sofie

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Compact Garden sa...

Yippie...nu är våren snart på ingång..låt det smälta fort.
Ha en skön söndag Kram Anne

Hanna sa...

Tack för att du ville vara med i min tävling.
Kram
Hanna

Hemmet Är Min Borg sa...

ja det är väl underbart hoppas det smälter bort fort nu:)
så vi får vååår så härligt
Kram Jeanette

Spirande grönt - sa...

Dripp, dropp och sol - härligt!

Go´kväll,
Rebecca

Ulla sa...

Här är det superfint som vanligt, och vet du vad Agneta, jag är stensäker på, att du även klarar av smyckestillverkning.

Många varma hälsningar, Ulla.

Unknown sa...

Gomorron!

För att pigga upp lite till så har du en Award att hämta hos mig. =)

Ha de nu mysigt solen!

Kraaaaaaaaaaaam

Gunilla sa...

Tycker att jag ser ett härligt fårskinn skymta där bak i korgstolen.... Lycka till med nyskapandet !!!