onsdag 17 november 2010

Okej, jag är redo!

Nu är det sista gjort på min "Att göra på hösten-lista".
Så skönt för det har varit segt och tagit tid den här hösten.
Nät runt buskarna för att inte blötsnön ska tynga ner dem för mycket

undanställda krukor
och vattenkannor och parasollfötter
trädgårdsmöblerna ihoppackade och täckta, fast det inte syns här
 vattenslangarna tömda
sommarkläder utbytta mot vinterkläder
hängrännorna rensade
båten uppe
de flesta löven ihopkrattade och lagda i rabatter och under buskar
veden är travad
 småfåglarnas matförråd påfyllt
Så nu är du välkommen vinter!

30 kommentarer:

Den där Marie sa...

Oj, vad du har varit flitig! :)
Men det känns ju skönt när det är gjort, eller hur?!
Vi gjorde iordning vår trädgård förra helgen, så nu är vintern sååå välkommen till oss också ;)
Ha det så gott!

Kram Jonna

Nillis sa...

Bra jobbat!

Stina sa...

Bra jobbat :)

Jag har bara en balkong att plocka undan på, nog så jobbigt det. Konstigt att det är så kul att plocka fram när man drar sig i det längsta för att plocka undan :)

Ha det fint!
Kram Stina

Jejje sa...

skönt när det är gjort:))men det är ett himla jobb:))jejje

Anonym sa...

Bra! Nästan samma här, en grj kvar att pricka av...
Hulda

Godastunder-tokigaidéer sa...

Så amart med nät runt växterna, ska se om jag hinner prova det.
Du har fått gjort massor själv har jag lite kvar men hinner jag så hinner jag annars får det va så.

Ha de
Kram Anna

Unknown sa...

Underbart!
Kram Allis

Hannis sa...

Vad skönt när man fått allt sånt där gjort!
Då kan man koppla av och bara njuta ett tag=))

Ha en fin dag/Hannis

skifferhuset sa...

Vilken härlig bildkavalkad du gav oss! Känns väl skönt när allt är klart!? Ha en bra dag! Kram Iréne

mariaK. sa...

Oj vad duktig du har varit!
Min lista har nog några saker kvar som skulle göras, men det har jag lite grann förträngt:-)
Hade ju varit smidigt att ha båten där i luften och sen bara ploppa i den till våren;-)
Ha en skön dag, Maria

Annelis hantverk sa...

Så skönt att ha fått det gjort i väntan på ny vår och sommar!
Ha en bra dag!

Pia sa...

Duktigt jobbat!
Hör du. Vad är det för en vacker belysning vid Billyhyllorna i vardagsrummet, som hänger från tak till golv?

Vi har under natten fått snö i massor och det är haaalt!
Kraam/Pia

Vit dröm sa...

Skönt att ha rustat inför vinetrn! Kul att du hittade mig så jag hittade hit ;)
Kram Anna

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Tack för din kommentar.
Vad fin spade du har, har du målat snögubbarna själv. Kul ide.
Tänk att man inte kan se att ni ska få vinter, ingen snö eller nåt.
Hoppas ni får lugnare väder än förra vintern.
Jättefina bilder.
Kram Zara

Pia sa...

Tack, snälla du för svaret! Skall pröva göra själv, bara jag hittar rätt sorts tyg!

Kramkram!
-Pia-

Unknown sa...

Roligt att du vill vara med och tävla, önskar dig lycka till.

Ha det gott
/Maggan

Snäckskalsdalen. sa...

Det känns skönt när man städat in och bort och hit och dit inför vintern. Härligt.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Och idag kom den här, vintern. Det snöar för fullt just nu, kanske hos dig också...Vistt känns det skönt när allt är ordnat, blir så mycket lättare till våren. Härliga stövlar du har också.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Det är skönt när man har höststädat ute och gjort klart för vintern.
Vi får nog tjecka våra hängrennor de är väl fulla med löv.
Ha en bra helg!
Kram Anette

Vecka - Vecka sa...

Oj vad mycket du gjort.. Här står cyklarna under snön och rabatterna har inte alls fått några löv på sig som jag tänkt.. Nå, kanske man kan kasta några frusna löv dit ännu..
Trevlig fortsättning på helgen!
Kram, Lotta

Viola sa...

Ni verkar redo att ta emot vintern, vad skönt att ni är klara, vi gjorde det sista idag...daliorna grävdes upp, ha en skön helg, kram

Gunilla sa...

Oj, oj, oj vad mycket ni hunnit med!! Kul attt du visat de enskilda händelserna i bild. Tur att båten kom upp, innan isen lägger sig i viken!!! Jättefina bilder Agneta!!!! Kram från Gunilla

Gunilla sa...

Måste bara fråga var har du köpt de urläckra stövlarna???

Anonym sa...

Vilka härliga höstbilder, ja nu får verkligen vinten gärna komma.

Önskar dig en trevlig kväll
Systrarna Karlsson

Snögården sa...

Super bra jobbat.
Nu får jag dåligt samvete.hi hi.
Det är bäst att ta tag i min lista eller kanske först göra en.
Kram Anni

Emmas utsikt sa...

Nej men så bra! Jag har lite kvar att styra med, men det går sig till.

:)
Emma

Anonym sa...

Det är så befriande när man fått gjort allt sånt!

Det golvet är så fint :)

Ha en fin vecka
Kram Lily

Anette sa...

Oj vad du är duktig! Här har vi duktigt vinter redan...fullt med snö, så jag anar att vi måste vara lite snabbare med höstgöromålen när man bor i Piteå=)
Kraaaam/Nettan

Elsa och Helena sa...

Ja det är verkligen mycket jobb att göra vinter! Så flitig du har varit och vilken skön känsla veta vintern kan komma när den vill.

Snygga stövlar ser jag på ett av fotona:)

KRAM Helena

Unknown sa...

Hejsan!
Oj, vad ni har stått i ser jag.
Hel del arbete har ni haft att göra.
Ha det bra!
Camilla