onsdag 1 september 2010

Plantering

En plantering som jag började göra för ganska många år sedan.
Här syns vit ölandstok, låga tallar, fackelblomster och silverbuske.
Det är ganska mycket skugga under stora pilar
Funkia, jättedaggkåpa och astilbe


Litet rödvide, ormbunkar, 
Gullstav
Bergenia
Kvällssol.
Den här planteringen har förändrats ganska mycket under åren. 
Jag har fått flytta en del som har blivit för stort och annat har vuxit upp. Och mycket ogräs har det blivit. Jag hinner inte med att hålla det snyggt. Jag funderar på att plantera fler buskar i stället för perenner.

Tack för alla gratulationer, för jag har faktiskt blivit ett år till.

14 kommentarer:

Felix sa...

Så fin plantering du har! Vi har en skogshörna där det har växt rejält sedan den gjordes för många år sedan. Den brukar alltid komma i sista hand när man ska rensa, eftersom man inte ser den direkt när man kommer till oss, så den blir lätt lite vild...

Såg även din läckra "torrdamm" i tidigare inlägg. Annorlunda och kul idé!

Grattis i efterskott!

Hösthälsningar
Elisabet

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt! Astilbe skulle jag också gärna ha, men just nu känns inget som någon idé, all kvävs a Åkervindan den lömska!

Mvh
Frida

Monica sa...

Jättefina rabatter! Såå vackert!
Jag har också många av de växterna, eftersom vi har höga träd och skugga här, men vår tomt är så liten, att det inte blir så pampigt som i din!
Bor ni precis vid en sjö? Ser så vackert ut!
Kram, Monica

Godastunder-tokigaidéer sa...

Grattis i efterskott..ja det tiden bara rinner iväg..var tar den vägen?


Ha det gott
Kram Anna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fint!
Vi har en plantering som vi slängde på lite blåkorn i våras och växterna höll knappt på att få plats så mycket växte det. Tänk vad lite gödning kan göra.
Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har jättefina planteringar, fast såklart man önskar det vore mera lättskött. Att plantera tätt är ju bra, då får inte ogräset plats, och buskar är också fint. Och grattis i efterskott, ser att du fyllt år. Såg en vinäger som såg väldigt spännande ut.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Country Hill sa...

Tack snälla för din goa kommentar hos mig, på så vis hittade jag till dig. Nu måste jag kika vidare på din fina blogg.
Ha det gott!
Ktam Lena

Stina sa...

Jättefina rabatter...ser så mysigt ut men vilket jobb. Jag är ingen "trädgårdsmästare" men tycker om att titta på andras planteringar :)

Ha en fin helg!

Kram Stina

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar i efterskott! Men va konstigt, fyller du så att du blir äldre, det tror inte jag!
Så många fin preseneter du fått. Bra grejer.
Och rabbaterna är jättefina, plantera mer tycker jag också, man skall hinna njuta och inte bara rensa!
Agneta kram

Hannis sa...

Grattis i efterskott=))
Hur stor trädgård har du??
Ser ut att vara ett paradis för en med gröna fingrar!

Ha en bra helg/Hannis

Pilgården-Susanne sa...

Vilken härligt lummig plantering! Jag har också kommit på att buskar är inte så dumt, man blir ju inte yngre o det är tungt att sköta rabatter.
Kram Susanne

Marie Louise sa...

Då får jag säga grattis i efterskott! En otroligt fin trädgård du har! Kram Marie

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Agneta.
Tack för ditt deltagande, det betyder mycket.
Så fin trädgård du har, det växer så det knakar, jag förstår om du inte hinner med. Ta det ed ro, det ordnar sig, buskar blir väl bra, perenner är svårskötta tycker jag, blir så mycket ogräs.
Kram Zara

Tulipa sa...

Vilken fin trädgård du har!

Hostor är en favrit hos mig. Snygg ihop med allt!!!

Tack för din hälsning!
Blir så glad!

Trevlig helg!
Kram Mariette