fredag 24 september 2010

Ett fönster i fönstret

.....det har vi i vardagsrummet. 
Det är en gammal fönsterram som jag hittat utanför ett ödetorp i skogen.
Gammal flagnad färg och kittrester satt kvar. Men det tyckte jag var fint. 
Det enda jag gjorde var att måla ett tunt lager ultramarinblåfärg över alltihop. 
Och så har jag limmat på några små dekorationer.


Jag vill också passa på att tacka lite.

Tack för att ni tittar in på min blogg och tack för alla gulliga 
kommentarer jag har fått!

Hoppas att ni får en härlig hösthelg!

14 kommentarer:

Monica sa...

Du är VERKLIGEN kreativ! Det där hade jag ALDRIG kommit på! En riktigt bra och rolig idé!
ha en fin helg, kram, Monica

Stina sa...

Snyggt...har samma ide i huvudet :) Jag ska hämta hem sex fönster denna helg...kanske jag kan fixa till mitt stora fönster med ett av dem :)

Ha en trevlig helg!
Kram Stina

Huset vid ån sa...

Rolig ide med ett fönster i ett fönster....

Hoppas att du också får en fin o skön hösthelg!

Kram T

Birgitta sa...

Vilket fint fönster i fönstret.
Kram Birgitta

Vita små hjärtan sa...

Det var ett charmigt gammalt fönster!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

VIT och PASTELL sa...

Hej! Nu har jag tittat runt på din blogg en stund och jag måste bara säga att din trädgård ser jättefin ut. Så mycket olika växter och blommor och en massa spännande ställen och vackra stilleben. Mycket fint!

Kram Mia

pippigul sa...

Vilken kul idé att hänga upp ett fönster så!
Jag har en utlottning av vintagehalsband på min blogg! Kika in om du ha lust!
Trevlig helg!
Kram Tessan

Unknown sa...

Härligt med fönstret och så lite marint tema vilket passar perfekt hos er som bor vid havet.

Det gamla fönster får mig osökt att tänka på en ruskigt gammal dörr som står i mitt uthus. Den har en gång för mycket, mycket länge sedan målats med just ultramarinblått men nu är det bara rester kvar av den färgen.

Dörren har setat på bagarstugan i min mormors barndomshem på Sollerön i Siljan. Jag kommer i håg dörren från när jag var riktigt liten och antar då att de bytte den någon gång för ca 35 år sen för att den var utsliten då.

Vad jag ska med dörren till har jag ingen aning om men har släpat den med mig från mitt förra boende i Dalarna så den får väl stå i uthuset ett tag till.

Jag samlare? - Näää, hur kan nån tro det! ;-)

Happy lördag!

Kraaaaaaam

Helena sa...

Jättefint! Finns så mycket roligt man kan göra av gamla fönster.
Ha en fortsatt bra helg/ Helena

Gunilla sa...

Vilken underbar patinering, tänk vad luft och ljus kan åstadkomma!! Och så lite hjälp från dig föstås!! Kram från Gunilla

Marias gamla saker o sånt sa...

Vad påhittigt va dig...jättefint!
Men visst är det fint med patina...det gör liv i det hela.

Kram på dig
Maria

Hemmet Är Min Borg sa...

Oj det där var ju hur snyggt som helst,
kram Jeanette

Tro hopp och vitt sa...

Härligt att du sprang på ett sådant gammalt nött fönster! Det blev verkligen vackert.

Kram Jenny