onsdag 7 juli 2010

Lugn semester



Vi har semester här hemma och det är verkligen semester för oss. 
Ta dagen som den kommer, inget bestämt i förväg. Kanske en biltur och en sväng med båten.

Skönt på altanen.

Salladen växer, inga röda tomater än, snackpaprika, jordgubbar och vita smultron.


Så har vi ju en del projekt förstås...
Altanräcket har ruttnat så nu måste det bli ett nytt...
Min hobbybod är nästan i ordning efter bodbytet med min man...
Bilder kommer senare.
Det här är vårt hemtrevliga gästhus. Det har på något sätt blivit ett förråd och där ska jag röja nu...


Ja, vi har det ganska bra på vår semester.

Hoppas att ni alla har det riktigt skönt också!

27 kommentarer:

Annelis hantverk sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Precis så, ska väl en semester vara?
Ta dagen som den kommer och njuta av att inte ha några tider att passa! När jag tänker efter, så är det så vi pensionärer har det - alltid!
Inte konstigt, att vår dotterson sa, att han ville bli pensionär när han blev stor...
Ha en fortsatt skön semester!
Kram, Monica

Hannis sa...

Mmmmm!
Så ska det vara, bara ta det som det kommer.
Det är då man känner sig ledig=))

Önskar dig fortsatt njutning!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå så härligt, precis en spn semester som man önskar sig...lite av varje och i lagom mängder. Önskar dig en lika fin fortsättning på semestern.
Kram,
Regina

Felix sa...

Tycker att det låter som en skön semester, och ungefär som vi brukar ha det. Önskar dig en fortsatt skön semester! Här börjar omgivningen semestern nu till helgen, medan jag jobbar en vecka till. Vi ska väl, just det..., vara hemma här på landet och njuta av vår trädgård och kanske göra lite utflykter när andan faller på. Resten blir det till att lata sig i hängmattan, bada i poolen eller jobba i trädgården och växthuset...

Soliga och VARMA sommarhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Låter bra det att ta dagen som den kommer = semester! Tids nog kommer "schemat"........
Det är bara att njuta på för fullt!!!
Härliga bilder..
Antje

Gunilla sa...

Oh, så härliga bilder!! Vad gäller övernattning av gäster så har du ju den lilla utvikbara sängen till hands!! Otroligt vad din sllad växer, här trivs den inte alls! Kram Gunilla

Gunilla sa...

Glömde berömma din vackra pelargon på verandabordet!! Vad är det för sort? Gunilla

Fröken Fräken sa...

Låter som ett bra sätt att spendera semestern på - både att blanda att ta det lugnt och en del projekt på hemmafronten!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ibland bor man så bra att man tycker att det är skönt att vara hemma.
Ha det så gott på semestern.
Kram Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt ni har det! Njuuut!
Och jag bara måste säga, vilken fantastisk timjan. Jag har en nyköpt planta och gissa vad jag önskar få ut av den!
Ha det gott, kramar
Agneta

Anonym sa...

Njut nu av din semester. Alla våra somrar här har gott till arbete och inte är klart det än, vårt altanräcke behöver bytas, men i sommar ska vi ta det lugnt. Och så pillar man på något om man känner för det...
Hulda

Vardagens guldkorn sa...

Härliga bilder =0) Finns lite projekt att jobba med men också mycket att njuta av. Hoppas du får sköna sommardagar!
Kram Linda

Mina dagar sa...

Jag blir lugn av att bara titta på alla bilder! Vilken idyll!
Jag skulle LÄTT kunna lägga mig i det där gästhuset och sova:)
Njut av ledigheten!!
Kramar Eva

A home far away sa...

Åh så härligt somrigt det ser ut!

Kram Gunilla i Singapore

Lily sa...

Det låter helt underbart tycker jag..
a det gott
Kram Lily
H

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra lördag.
Kram
Hanna

Hildas Hem & Trädgård sa...

Vilka härliga semesterbilder du visar. Det syns att ni har det riktigt bra.

Kramar

Stjärnor & Champagne sa...

Vad härligt att ta det som det kommer. Vi gör likadant här....
Ha det bäst/ Kramkram a

Anonym sa...

Verkar som ni har en toppensemester! Inga måsten...

Fortsätt njuta av tillvaron!

Varm solkram från Eva-Mari

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Men en sådan altan, trädgård och båt förstår jag att det lir semester hemma! Härligt att bara ta dagen som den kommer.

Hoppas helgen varit fin!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Det är underbart att kunna ta dagen som den kommer...

Kul att ni har lite projekt på gång iallafall så ni inte går helt sysslolösa ;)

Vi planerar att bygget ska dra igång till våren, ansökan om bygglov ska in sen är det bara att hålla timmarna :)

Kraam och ha det gott i värmen!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härliga sommarbilder, precis som man vill det ska vara. Ja förutom räcket då..men det är sånt som måste fixas. Vi målar huset, alltid något sånt på semestern.
Ha en underbar sommar
Kramar
AnnaMaria

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig :)
Härligt med semester utan krav. Att bara var i sin egen takt.

Vita smultron? Smakar de annorlunda?

Härliga bilder, så mysigt ni har det!
Ha en härlig dag!
Kram Milla

Vita små hjärtan sa...

Härliga sommarbilder!!!!!!
Ha de så gott i värmen!
Kram Agnetha

Gunilla sa...

Snackpaprika, måste vara något för mig!!! Du får spara frön till mig!!! Kram Gunilla

Anonym sa...

Tack för din kommentar hos mej!
Vackra bilder och ett spännande projekt du har på gång med den lilla stugan. Vi har nyss gjort vår lilla gästbod åtminstone beboelig och pyntat med bland annat fisknät och kulor som du visar här :)

kram Stinaminasfina